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Schlosser, Julius ¬von¬ [Hrsg.]
Quellenbuch zur Kunstgeschichte des Abendländischen Mittelalters: ausgewählte Texte des vierten bis fünfzehnten Jahrhunderts — Quellenschriften für Kunstgeschichte und Kunsttechnik des Mittelalters und der Neuzeit, Band 7: Wien, 1896

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https://doi.org/10.11588/diglit.29293#0177

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XXIII.

KUNSTTHÀT1GKEIT DES H. BERNWARD
VON HILDESHEIM.

(f 1022.)

Thangmar (der Lehrer Bernwards), Vita Bernwardi episcopi.

— Mon. Germ. SS. IV, 75S.

Literatur: Piper S. 457; Wattenbach I., 346 f.; Gehle, De

s. Bernwardi ep. Hild. vita et rebus gestis. Bonn, 1876.

Schnaase IV., 664; Kratz, Der Dom zu Hildesheim, 1840; Wiecker,
Die Bernwardsäule zu H. Hildesheim, 1874; Duck er, Der liber mathematicalis
des h. B. im Domschatz zu H. Hildesheim, 1875; A. Schultz, in Dohme’s
Kunst und Künstler I.; Springer, Die Deutsche Kunst im X. Jahrh. West-
deutsche Zeitschr. III; Beissel, Die Kunsthätigkeit des h. B. Stimmen aus
Maria-Laach. 1885, 131 ; Sommer wert, Der h. B. von. H. als Bischof, Fürst
und Künstler. Hildesheim, 1885; Cuno, Die Bernwardstliüren zu H. Deutsche
Bauzeitung 1885; Ders., im ehr. Kunstbl. 1886; Ders., Hildesheims Künstler
im M. A. etc. Hildesheim, 1886; Si vers, Der h. B. Stimmen und Mitth. a. d.
Benedictiner-Orden. XIV.; Neumann, Mitth. des k. k. österr. Museums f. K.
u. Ind. Neue F. Bd. V.; Bertram, Die Thüren von S. Sabina in Rom, das
Vorbild der Bernward-Thüren. Hildesheim, 1892.

Cap. 1.Et quamquam vivacissimo igne animi in

omni liberali scientia deflagraret, nichilominus tamen in levioribus
artibus, quas mechanicas vocant, studium impertivit. In scribendo
vero adprime enituit, picturam etiam limate exercuit, fabrili quoque
scientia et arte clusoria omnique structura mirifice excelluit, ut
in plerisque aedificiis, quæ pompatico decore composuit, post
quoque claruit.

Cap. 6. Scriptoria namque non in monasterio tantum, sed
in diversis locis studebat, unde et copiosam bibliothecam tam
divinorum quam philosophicorum codicum comparavit. Picturam
vero et sculpturam et fabrilem atque clusoriam artem, et quicquid
elegantius in huiuscemodi arte excogitare poterat, numquam

io!
 
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