Instytut Historii Sztuki <Danzig> [Editor]; Zakład Historii Sztuki <Danzig> [Editor]
Porta Aurea: Rocznik Instytutu Historii Sztuki Uniwersytetu Gdańskiego — 19.2020

Gratulationes et vota
License: Creative Commons - Attribution

Szanowna Pani Profesor, Droga Małgosiu!

Obserwowanie Twojej pasji i zaangażowania, niczym nieskrępowanej radości
twórczej i niewyczerpanego entuzjazmu (nawet wobec zadań pozornie niewy-
konalnych) to niebywały przywilej. Każda rozmowa, wymiana zdań na posie-
dzeniach Senatu, każda Twoja publiczna wypowiedź jest dla mnie wielką lekcją
erudycji, profesjonalizmu i błyskotliwości.
Dziękując z całego serca za to wszystko, co zrobiłaś dla rozwoju gdańskiej
historii sztuki, proszę przyjmij życzenia jubileuszowe ode mnie oraz całej spo-
łeczności naszej Alma Mater. Mam nadzieję, że długo jeszcze będziemy mogli
korzystać z Twojej wiedzy i doświadczenia. Życzę Ci nieustającej pogody ducha,
dalszych spektakularnych sukcesów, ale nade wszystko szczęścia, samego dobra
i wszelkiej pomyślności - Quod bonumfelix faustum, fortunatumąue sit!
Piotr Stepnowski,
Rektor Uniwersytetu Gdańskiego
Szanowna Pani Profesor!
Ta piękna jubileuszowa okazja, którą niniejsza publikacja upamiętnia, łączy się
dla mnie z uczuciami niegodnymi. Z zazdrością. Zazdrością, do której pub-
licznie się tu przyznaję. Wynika ona nie tylko z oceny imponującego dorobku
naukowego, lecz również z przyjętych rozwiązań metodologicznych i materii,
którą Pani Profesor podejmuje w swoich badaniach. Jest nią dzieło sztuki, czyli
efekt procesu twórczego, połączenia maestrii wykonania ze zmaterializowaniem
uczucia lub ważnej idei i utrwaleniem jej. Zazdroszczę doznań estetycznych,
które wiążą się z przedmiotem badań, z obcowania ze światem emocji, tym,
co w życiu bywa najważniejsze i niezmiennie łączy się ze sztuką.
Przekazując życzenia wielu dalszych sukcesów naukowych i niezmien-
nego entuzjazmu w poznawaniu świata nie tylko artystycznego, pozwolę sobie
zapewnić, że to bezwstydne, obnażające ciemną stronę mojego charakteru uczu-
cie zazdrości wobec dokonań Pani Profesor będę pielęgnował i poprawy nie
obiecuję.
Z wyrazami szacunku
Arnold Kłonczyński, Prorektor
ds. Studentów i Jakości Kształcenia
Uniwersytetu Gdańskiego