Deutsches Archäologisches Institut / Abteilung Athen [Hrsg.]
Mitteilungen des Deutschen Archäologischen Instituts, Athenische Abteilung — 18.1893

[Heft 1]
Staēs, Balerios N.: O en marathōni tymbos

Ο ΕΝ ΜΑΡΑΘΩΝΙ ΤΥΜΒΟΣ

(Πίνακες II-V)
Από της έν Δελτίω ( 1890 σελ. 123) δημοσιεύσεως των άποτε-
λεσμάτων της πρώτης άποπειραμ,ατικης άνασκαφης του έν Μαραθώνι
τύμβου κατά Μάϊον του έτους 1890, δίς μέν έκτοτε ό τύμβος υπε-
βλήθη εις την δοκιμασίαν της σκαπάνης (κατά Μάϊον του 1891 καί
Όκτώβ ριον του αυτού έτους) τα αποτελέσματα όμως των δύο τε-
λευταίων τούτων άνασκαφών, εΐ καί τά μάλα σπουδαία, δεν έξετέ-
θησαν αμέσως έν δημοσιεύσει τινι, επί τη προσδοκία της δλης άνασκα-
φής του τύμβου.
Επειδή δμως ένεκα παρεμβαλλομένων δυσμερειών, καί έάν μη
τέλεον έγκαταλειφθη το σμέδιον της ολικής του τύμβου άνασκαφης,
πάντως όμως θά βραδύνη αύτη, έπιλαμβάνομεν της εκθέσεως καί των
τελευταίων έξαγομένων. Επειδή δέ διά των δύο τελευταίων τούτων
άνασκαφικών ερευνών, ών ή μέν Α' (ί'δε σμέδιον σελ.49) μήκους περί-
που μέτρων 30 καί πλάτους 5 μέτρων ή δέ Β' μήκους περίπου 24
καί πλάτους μεγίστου 15. σμεδον έξηρευνηθη το πλεΐστον του τύμβου
— καθόσον οΰ μόνον αί δύο πρώται παρ’ημών γενόμεναι τομαί (ίδε
σμέδιον έν Δελτίω έ. ά. ) άλλά καί αί ύπό τού Σχλίεμαν γενόμεναι
δέον νά λογισθώσιν έν τη ε’ρεύνη του υπό τό μώμα στρώματος — επειδή
λέγομεν μετά τάς τομάς ταύτας τάς γενομένας επί του τύμβου τό
ύπολειφθέν άνεςερεύνητον μέρος τού υπό τό χώμα στρώματος είνε
ολίγον Β δυνάμεθα, φρονοΰμεν, νά θεωρήσωμεν τόν τύμβον ώς ίκα-
νώς έςηρευνημένον ήδη, ίνα περιλάβωμεν έν τη παρούση εκθέσει έν
συντομία παν τό άφορών εις τό ένδοζον τούτο μνημεϊον. Προς τούτο
1 Ααμβάνοντες μάλιστα δπ’ δψιν τό ότι οϋχί άπας ό τύμβος καλύπτει τό στρώμα τό
“ερώαμβάνον τά όστα, άλλά με'ρος τούτον, ώς άπεδείξαμεν έν τή προτε'ρα ημών εκθέ-
σει (Δελτών έ. ά. σελ.130), δυνάμεθα μετά μείζονος βεβαιότητος νά υτεοστηρι'ξωμεν
ότι τό πλεΐστον του υπό τόν τύμβον στρώματος είνε ήδη έξηρευνημένον διά των γένσ-
μένων άνασκαφών.