Deutsches Archäologisches Institut / Abteilung Athen [Hrsg.]
Mitteilungen des Deutschen Archäologischen Instituts, Athenische Abteilung — 22.1897

Heft 4
Dragumēs, Stephanos N.: Epigraphika phrontismata

ΕΠΙΓΡΑΦΙΚΑ ΦΡΟΝΤΙΣΜΑΤΑ

1. Αρχαιολογικού δελτίου, 1890, α. 145.
Τά έν τή ύπ’ άριθ. 2 έπιγραφή·
Διί Ναίω
κ]αί τη συν
όδω
έρμηνευτέα άλλως η ώς ό μακαρίτης Λόλλιγγ εξηγείται λέγων' «ει-
κάζω ότι παρά τον βωμόν τής Διώνης εκειτο άλλος βωμός, ό του
Διός Ναίου, ιδρυμένος ίσως υπό τής περί τον θεόν τούτον συνόδου».
Καθ’ ημάς ό βωμίσκος άνετέθη ύπό Μέλπωνος Καλλιξένου Προβαλι-
σίου είς Δία τον Νάϊον καί την σύνοδον ήτοι οή/ντρο^ον, ομό-
ζυγο ν αΰτου Διώνην, ήν ούτως όμόβωριον, σύνναον βλέπομεν
καί έν Δωδώντ) , όθεν κατήχθη εις την των Αθηνών Άκρόπολιν ή
λατρεία του Ναίου Διός, ώς αυτός ό Λόλλιγκ ολίγον ανωτέρω έν σε-
λίδι 144 έδειξεν 1.—Ή έν τή Άκροπόλει ΐδρυσις ίερου τω Διί Ναίω
κοινού καί τή Διών^ ί'σως δεν είναι άσχετος προς τά έν ταις έκ Δω-
δώνης μαντείαις παρά Δημοσθένει (κατά Μειδίου, 51-53) άναγε-
γραμμένα (Πρβ. καί [Δημοσθένους] έπιστολήν Δ' 3).
2. Έφτψερις Αρχαιολογική, 1894, σ’. 172- 179, 241 -244.
Μη εύτυχήσας νά ϊδω τά έννέα θραύσματα του λίθου του έ'χοντος
έγκεχαραγμένην την αυτόθι ύπό του κ. Α. Ν. Σκιά δημοσιευθείσαν
επιγραφήν, άλλ’ ουδέ καί έκτυπον αυτής νά πορισθώ, εΐργάσθην επί
μόνου του κειμένου των ύπ’ αύτου δημοσιευθέντων πινάκων. Έπέτυ-
χον δέ, ώς φρονώ, ν’ άποκαταστήσω μέγα μέρος του κειμένου, συν-
αρμολογήσας τά μήπω ήρμοσμένα μέρη του έν σελ. 173 - 176 πίνα-
κας, α' η' γ\ Αλλά, καί του τμήματος ζ την θέσιν νομίζω ότι
έπιτρέπεται ρ.ετά τίνος πιθανότητος νά ορίσω πρός τάριστερά τών έν

■* Στράβωνος, Ζ'ζ' 12 (329) «... σύνναος τώ Διί προσαπεδείχθη καί ή Διώνη».—
Οΰτω καί επί ηπειρωτικών νομισμάτων συναπεικο'νισται τω Διί. ’Ίδε Ρ. Dechar-
me, Mythologie de la Grece antique, σ. 46.—Daremberg et Saglio, Diction-
naire Iv λ. Όιοηέ. Roscher, Lexikon der Mythologie I έν λ. Dione.—Συνόδων
σντονόω ήτοι συμβώμω άπίθανον.