Deutscher Altphilologenverband [Hrsg.]
Mitteilungsblatt des Deutschen Altphilologenverbandes — 28.1985

Nr. 1
Nachrichten und Hinweise

Nach der 1977 veröffentlichten Schallplatte „Antike Dichtung im Spiegel der Musik", die in in-
teressierten Kreisen ein überaus lebhaftes und positives Echo fand, ist nun, wieder in Zusammen-
arbeit der Firma audite-Schallplatten mit dem Seminar für Klassische Philologie der Universität
Heidelberg, die Platte Horaz in der Musik erschienen. Sie enthält 21 hauptsächlich chorische
Vertonungen von Gedichten des bedeutendsten römischen Lyrikers, die zwischen dem frühen
Mittelalter und dem 20. Jh. entstanden sind und einen faszinierenden Streifzug durch die Musik-
geschichte ermöglichen. Es handelt sich fast ausschließlich um Erstaufnahmen (Werke von Paul
Hofhaimer, Orlando di Lasso, Christian Gottlob Neefe, Antonio Salieri, Carl Loewe, Peter Corne-
lius, Anselm Hüttenbrenner, Reynaldo Hahn, Zoltän Kodäly, Jan Noväk u.a.). Eine Einführung in
das Thema sowie sämtliche vertonten Horaz-Texte (mit deutschen Übersetzungen) sind der Plat-
te beigegeben.
Die Ausführenden sind: Ursula Ankele-Fischer, Sopran, Thomas Pfeiffer, Bariton, Christoph Mah-
la und Wolfgang Eblinger, Tenor, Ulrich Brein und Walter Landmann, Baß, Volker Lutz, Cemba-
lo, Joachim Draheim und Ronald Dunke, Klavier, der Heidelberger Madrigalchor, Leitung: Ge-
rald Kegelmann.
Diese Schallplatte ist bis zum 31. Dezember 1985 zum Subskriptionspreis von DM 19,— (späte-
rer Ladenpreis: DM 23,— über die Firma OPUS E, Kriegsstraße 161, D-7500 Karlsruhe 1, Post-
fach 56 23, Tel. 0721 / 81 39 40 zu beziehen. Für Porto und Verpackung werden bei Einzelplatten
DM 2,50, bei 2 und mehr Platten DM 3,— berechnet. Sammelbestellungen ab DM 100,— sind
portofrei.
PHONOCASETA PHONETICES LATINAE ET ACCENTUUM LATINORUM
Secunda phonocaseta »Societatis Latinae« (Saravipontanae) est de pronuntiatu accurato praeci-
pueque de phonetica Latina atque de accentibus Latinis. Talis phonocaseta, eaque enormiter
scientifica, in orbe terrarum nondum exstat neque similis phonodiscus phoneticus. Singuli autem
soni positionibus sive initialibus sive mediis sive finalibus variati diligentissime proferuntur et ex-
hibentur satis multis exemplis praebitis. Similiter de accentu Latino et accentuum exceptionibus
agitur permultis exemplis exhibitis. Porro in modum appendicis exempla nasalizationis et palata-
lizationis et velarizationis subiunguntur. Denique quattuor breves epistulae Ciceronianae legun-
tur (CIC. fam. 14. 12. 13. 15. 16), quibus exemplum nuntiorum Latinorum (radiophonicorum) ad-
ditur. Verba autem exactissime profert Dr. Maximilianus Mangold, professor academicus phone-
tices praeclarissimus, in quaestionibus fundamentalibus et subtilibus phonetices plurimum versa-
tus, qui iam per multa decennia etiam atque etiam in phoneticen Latinam inquisivit. Denique
haec phonocaseta (nonaginta quattuor minutarum) constat duodecim marcis et über textualis ali-
quarum triginta paginarum constat quinque marcis. Utinam hoc subsidio phonetico et »acustico«
permulti percipiant sonos vere Latinos, sonos - inquimus - singularum litterarum syllabarumque
exhibitos Romanicis linguis cunctis convenienter conducibiliterque comparatis et respectis et ad-
hibitis.
Ceterum etiam phonocaseta prima, eaque »colloquiorum Latinorum«, aliquamdiu prorsus diven-
dita denuo venalis prostat (una cum I i bei Io textuali nonnullis locis emendato et aucto). Utriusque
autem phonocasetae pretium pariterque utriusque libelli textualis pretium est idum. Tarnen roga-
mus, enixe rogamus, ut ii, qui sibi talem phonocasetam mandant mittendam, indicare velint quo-
tam desiderent. Petatur autem utraque phonocaseta a sede, quae est haec: SOCIETAS LATINA,
Universität - FR 6.3, D-6600 Saarbrücken 11.