Kurpfälzer Jahrbuch: ein Volksbuch über heimatliche Geschichtsforschung, das künstlerische, geistige und wirtschaftliche Leben des Gebietes der einstigen Kurpfalz — 6.1930

DOI article:
Glückstein, Hanns: Mannemar Buwe
DOI Page / Citation link:

Overview
Facsimile
Scroll
OCR fulltext
Wer kennt hent noch unser alte Schpielplätz, wo m'r uns hawwe rum-
tummle könne, ohne daß 'n Verkehrsschutzmann eem e Been g'schtellt hott?
Was hawwe mir um 's Kaafhaus rum Fangerles g'schpielt odder Ver-
schteckels! Was sinn mir uff 'm Zeughausplatz rumkasekkert odder hawwe an
de Dragonerkasern odder an de Zeughausplatzkaserne de Soldate Messing-
knöpp unn Kommisbrot abgebettelt! Odder m'r sinn uff de Rase vor 'm
Schloß rumgerennt wie die Wilde unn hawwe an dem längschtverschwunnene
Sodawasserhäusel Trauwezucker unn Bäredreck gekaaft vun denne drei odder
vier Penning Dubbesgeld, wo m'r in acht Tag gemacht hawwe!
Ann die Meß, wo domols noch uff de Planke war, die war 's hökschte,
was 's for uns Mannemer Buwe gewwe hott!
Weller Mannemer Bu kaaft sich heut noch for drei Penning „Frisches"?
Die moderne Buwe wisse gar nit mehr, was deß is! Die Zuckerbolle sinn
seinerzeit nämlich nit in de Gutselfawwrik gemacht worre, sondern die Inhawer
vun denne „terkische Kondittoreie" uff de Meß, die wo vum Waldhof odder
aus Käffertal g'schtammt hawwe (!!), hawwe hinne in ihrer Bud die Bolle
selwer gemacht unn wann deß Zeug noch ganz weech unn warm war, dann
hawwe m'r uns for drei Penning fo 'n Klumpe gekaaft unn deß rote, grüne
odder geele Zeug so lang gezoge, bis de eene Deel-im Dreck gelege hott!
Awwer gesse hawwe m'r 's dann doch, unn deß hott g'schmeckt...!
Odder wellem Bu hängt heut sein Herzel an 'me kleene Laternche mit
rotem, grünem unn geelem Glas for zehn Penning? Was Ware mir als so
schtolz, wann m'r deß Laternche, wo hinne 'n Henkel aus Blech dran war, in 's
Knopploch hawwe schtecke könne!
Mit unsere Ausdrück Ware m'r jo aach nit grad zart!
War e Dutt voll Pälzer Buwe
Aff de Gass' drauß ausgeleert,
Hott m'r schepp sich lache könne,
Hott m'r als die Ausdrück g'hört:
Dreckschpatz, Bensel, Mädelrollzer,
Drillegucker, Duxeknopp,
Hossebember, Mammekindel,
Glattpolierter Affekopp!
Deiwe-lsbroote, Dajah, Schtumpe,
Hooreul, Bumser, Gasfebu,
Krischer, Schtruppkopp, Herrgottstrendler,
Kannelschpauzer, alti Kuh!
Kerscheschtrenzer, Neppelbengler,
Lausert, Muhkalb, Schnookeseel,
Daumeschlutzer, Schulschtunnschwänzer,
Schlappsack, Babbsack, Randkamel!
M'r hawwe uns im große, ganze alles g'falle losse, awwer wann eener
„Hockebleiwer" g'sagt hott, dann war de Bart ab.
Ann was mir alles g'fuggert hawwe!
Mir Buwe vun de Mühlau Ware in de Schul immer Trumpf!
Was hawwe uns dann die Buwe vum „Linsevertel", aus de „Filzbach"
odder aus 'm „Musebrotvertel" biete könne? Hökschtens Anhauchbilder,
Blummebohne, Sigarreschtumpe, wo se ihr'm Vatter gekratzt hawwe, vielleicht
emol e Zndianerbüchel, wo 's Titelblatt unn de Schluß g'fehlt hott!

in