L' arte: rivista di storia dell'arte medievale e moderna — 10.1907

Fasc. 3
Giordani, Paolo: Studii sulla scultura romana del rinascimento

2oS PAOLO GIORDANI

Questi soli coni è quanto ho potuto ritrovare di lavori eseguiti da Gian Cristoforo nel
suo soggiorno a Roma del 1508 e 1509; in ogni altro punto le ricerche sono rimaste infrut-
tuose, onde farà uopo riprenderle, specialmente per i lavori da lui eseguiti dal 1510 alla sua
morte nella chiesa di Loreto. Lascio ad altri di proseguire le indagini e di porre maggior-
mente in luce l’arte dello scultore cittadino, che dovette pur al suo tempo rifulgere di una
viva e propria luce.

Paolo Giordani.

DOCUMENTI.

Indictione vj mensis septembris die XXIV. In palatio Conservat. almae urbis, in presentia

mei Iacobi etc. honorabilis vir Franciscus Borsa [sic) convocat discretum virum Paulum

marmor. de urbe prò sepulcro marmoreo in ecclesia S.tae M. de populo posito in loco desi-
gnato atque a parentibus capto ad bonam memoriam excellentissimi jur. Petri Mellini.

Simulacrum est factum a supradicto magistro Paulo de urbe cum discipulo suo Io. Christoforo,

qui ingenuas tabulas pilastrosque qui simulacrum sufferunt, confecit, diurne baj 35 concipiens.

Dictus magister Paulus marmor. presente et leghi me stipulante prò se et infrascriptus
X.phoro 1). sexaginta et duos accipit et affirmat velut in instromento, in presentia provvidi viri
Mariotto rogato, se opus conferisse pulcrum et dignum sancta memoria prefato viri Petri etc.,. ...

[Da un {strumento rogato il 24 settembre 14.84. Archivio « Sancta Sane forum »).

Indictione iii mensis novembais die XIV. a. a. a. Ego, Paulus marmor. de urbe, in pre-
sentia Paulo Buccabella carpentar. atque m. Andrea lapid. fide committo Xristophoro de urbe
et Nicolao sculptoribus opus marmoreum sepulcri Marci Antonii de Albertonis de regione
Columnae, ut efficerent benigna arte atque virtute.

Cum hoc sit prò ut infrascripte partes affirmaverunt, quod monumentum conficiatur, sta-
tuam inclutam atque iacentem Nicolaus infrascriptus faciet, Xphorus ornamenta: ego etiam,
dictus Paulus de urbe promitto meis sumptibus sepulcrum facturum et me studium affecturum

ne iuvanili ardore opus conficeretur. Opere confecto de mea parte septuaginta aurei ducati,

velut in instromento, infrascriptis marmorariis dentur, omnibus expensis lignanimis, ferri atque
instrumentorum exceptis.

Ego Paulus Buccabella carpent. adfirmo quantum supra scriptum.

Ego magi. Andrea lapid. adfirmo quantum supra scriptum.

[Da un istrumento rogato il 14 novembre 1485. Archivio « Sancta Sanctorum »).