Deutsches Archäologisches Institut / Abteilung Athen [Hrsg.]
Mitteilungen des Deutschen Archäologischen Instituts, Athenische Abteilung — 11.1886

Heft 1
Inhalt
Litteratur und Funde

Miscellen.
Litteratur und Funde.

ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΝ Δελτιον των (χηνών Ιανουάριου και Φεβρουάριου 1886.— Αρ-
χαιότητες είσαχθεΐσαι εις την Γενικήν Εφορείαν. 1) Άρχαιότατον κολοσσιαίου ε’ί-
δωλον Άρτέμιδος (;) ευρεθέν εν Δήλω ώς και τα επόμενα μέ’/ρι του αριθμού 9, και
έχον επί του ετέρου των πλάγιων μερών βουστροφηδόν γεγραμμε'νην έπιγραφήν. Είνε
δημοσιευμένον έν τώ Περιοδικώ της ενταύθα Γαλλικής σχολής, τόμος Γ' Ιΐίναξ I. 2/
"Αγαλμα πτερωτής γυναικείας μορφής (’Αρτε'μιδος;) αρχαϊκής τέχνης, δημοσιευμένον εν
τώ Περιοδικώ τής Γαλλικής σχολής τομ. Γ' πίναξ ς' και Ζ'. 3) Σύμπλεγμα φυσικού
μεγέθους, παριστών τόν Άδην άρπάζοντα την ΓΙερσεφόνην, τε'χνης τής Δ' π. X. έκα-
τονταετηρίδος, δημοσιευμένου εν τώ άνωτε'ρω Περιοδικώ τής Γαλλικής σχολής τομ Γ'
πιν. ΙΑ'. 4) Αγάλματα τεσσάρων Νυμφών, ακολούθων τής ΓΙερσεφόνης, αίτινες μετά
τού άνωτέροο συρ.πλέγματος απετέλουν μίαν όλην παράστασιν. Τούτων αί δύω είνε δη-
μοσιευμέναι έν τώ Περιοδικώ τής Γαλλικής σχολής τομ. Γ' πιν I' και ΙΒ'. 5) Σύμ-
πλεγμα φυσικού μεγέθους, παριστών γυναίκα άρπάζουσαν παΐδα, ον κρατεί έπι τού αρι-
στερού βραχίονος, και δρομαίως τρέχουσαν. 6) Αρχαϊκή κεφαλή Άρτέμιδος (;) φυσι-
κού μεγέθους, δημοσιευμένη έν τώ Περιοδικώ τής Γαλλ. σχολής τομ Γ' πιν. Η'. 7)
Βάσις αγάλματος, έν ή αρχαϊκή έπιγραφή, άναγράφουσα τό ό'νομα τού Χίου τεχνίτου
’Αρχέρμου, δημοσιευμένη έν τώ Περιοδικώ τής Γαλλ. σχολής τόμ. Ζ' σελ. 254. 8)
"Αγαλμα γυμνού πολεμιστοΰ φυσικού μεγέθους, δημοσιευμένου έν τώ Περιοδικώ τής
Γαλλ. σχολής τόμ. 11' σελ. 178. 9) Γυναικεία κεφαλή φυσικού μεγέθους, ούσα πε'πλω
κεκαλυμμένη, ή καλλίστη τών έν Δήλω εύρεθεισών κεφαλών, δημοσιευμένη έν τώ Πε-
ριοδικοί τής Γαλλ. σχολής τόμ. Γ' πιν. ICp'. 10) Επιτύμβια έπιγραφή, εόρεθεΐσα έν
τη κατά τήν οδόν Αμαλίας οίκοδομουμένη οικία τού κ. Στεφάνου Δραγούμη.
’Ανασκαφαί.—Αί έν Έρετρεία ένεργούμεναι άδεια τής Κυβερν. άνασκαφαι υπόΜπε'λ-
λου και Νοστράκη διεκόπησαν. Κομισθέντυχν δέ εις τήν Γενικήν έιοορείαν τών έν αύταΐς
γενομένων ευρημάτων,έλήφθησαν τά αξιολογώτερα αυτών και κατετέθησαν έν τώ Μουσείω
τής αρχαιολογικής εταιρίας, πλήν τού υπ’ άριθ.2, κατατεθέντος έν τώ κεντρικω Μουσείω,
ή'τοι τά εξής· 1) Κάτοπτρου χαλκούν, έχον δύο πούματα, ων τό έν άπεσπασμένον έπι
έκατέρου δέ αυτών υπάρχει δίσκος προσκεκολλημένος, άποσπασθεις νύν. 'Ο μέν εξ αυ-
τών έχει παράστασιν άνάγλυπτον δι’ έμπαιστικοΰ τρόπου εκ δύο ρ,ορφών, τής μέν αν-
δρικής, κρατούσης θύρσον, τής δέ γυναικείας, όπίσω τής όποιας υπάρχει άλλος θύρσος-
αί μοοφαι αύταί άσπάζονται άλλήλας έρωτικώς. Ό δέ έτερος δίσκος sy ει επίσης άνά-
γλυπτον παράστασιν εκ δύο μορφών, ών ή μία, πτερυχτή ουσα, βαστάζει τήν ετέραν έπι
τών γονάτων. Εις τήν περιφέρειαν τής πρώτης όψεως υπάρχει πτηνόν μικρόν, τό όποιον
καθώς φαίνεται, έχρησίμευεν, ΐνα κρατή κεκλεισμένον τό πώμα. 2) Λέων μαρμάρινος
μήκους 1,10 μ. περίπου. Λείπουσιν οί πόδες άπαντες και ή ουρά. 3) ϋίνοχόη έ'χουσα
μορφήν, ής τό μέχρι τών γονάτων φθάνον ένδυμα είνε κυανούν. Πρό αυτής ζώόν τι