Instytut Sztuki (Warschau) [Hrsg.]; Państwowy Instytut Sztuki (bis 1959) [Hrsg.]; Stowarzyszenie Historyków Sztuki [Hrsg.]
Biuletyn Historii Sztuki — 39.1977

Ceptowski, Józef; Ceptowski, Jacek: Michał Zöpf-Ceptowski

MICHAŁ ZOPF-CEPTOWSKI

II. 10. Metryka zgonu rzeźbiarza Michała Cep-
towskiego, lat 65, w Marynopolu dnia 24.V.
1829 r., wyszczególniająca pozostawionych człon-
ków rodziny

II. 11. Poz. 160 — Wynagrodzenie dla sztuka-
tora Seftowskiego (Ceptowskiego) za prace w pa-
łacu M. Mielżyńskiego w Poznaniu, księgowane
w Poznaniu w maju 1799 r. — Poz. 162 i 165
dotyczą zapłaty za gips dostarczony przez Johanna
Michaela Zópfa w sierpniu 1798 r.

II. 12. Zestawienie wynagrodzeń dla sztukatora
Cepa za prace przy pałacu M. Mieżyńskiego
w Poznaniu, księgowanych w sierpniu i wrześniu
1799 r. w Pawloruicach

tarczają metryki chrztu dzieci Michała i Zofii Cep vel Cepto-
wskich. Figurują w nich bowiem „wysoko urodzeni” chrzestni:
Konstancja z Czapskich Mielżyńska, żona wielkiego pisarza
koronnego, i syn Stanisław Mielżyński, przyszły dziedzic
Pawłowic (dla córki Zuzanny; il. 5, por. przyp. 11), Józef
Skórzewski, starosta gnieźnieński i zięć Jana Lipskiego na
Czerniejewie, a zarazem kuzyn Fryderyka Skórzewskiego,
fundatora pałacu w Lubostroniu oraz Aniela z Kwileckich
Węgorzewska, żona b. generała-adiutanta króla Stanisława

Augusta, fundatorka pałacu w Objezierzu (dla syna Adama
Jana; il. 13, por. przyp. 14), — Julianna Binkoska i Karol
Binkoski, brat Sebastiana Bieńkowskiego, podstolego gnieź-
nieńskiego, dziedzica Mchów i fundatora pałacu tamże (dla
syna Karola; il. 14, por. przyp. 14),—-w końcu Józef Wie-
lowiejski i Marianna Barska w asyście Doroty Rogalińskiej,
osoby o wielorakich powiązaniach ze szlachtą wielkopolską
(dla syna Maksymiliana Franciszka; il. 15, por. przyp. 15).
Zbieżność wymienionych nazwisk bezpośrednia lub pośrednia