Instytut Sztuki (Warschau) [Hrsg.]; Państwowy Instytut Sztuki (bis 1959) [Hrsg.]; Stowarzyszenie Historyków Sztuki [Hrsg.]
Biuletyn Historii Sztuki — 56.1994

Nr. 1-2
Kalendarium

ENDARIUM

4.KWARTAŁ 1993 R.

Biuletyn Historii Sztuki
R.LVI, 1994, Nr 1-2
PLISSN 0006-3967

I. Wystawy w Polsce

I. X. -Przemyśl, Muzeum Narodowe Ziemi Przemyskiej,
otwarcie wystawy Malarstwo Zofii Stryjeńskiej.
4.X. - Łódź, Muzeum Sztuki (Galeria "Księży Młyn"),
otwarcie wystawy Muzea sztuki — architektura. Tradycja i
współczesność. Komisarze: Anna Saciuk-Gąsowska, Artur
Zaguła, Marek Pabich.
6.X. - Bytom, Muzeum Górnośląskie, otwarcie wystawy
Drzeworyt japoński UkYO-E, zorganizowanej przy współpra-
cy Muzeum Narodowego w Warszawie.
II. X.-XII. — Tarnów, Muzeum Etnograficzne, otwarcie
wystawy Drzeworyt japoński ze zbiorów Muzeum Narodowe-
go w Krakowie.
12.X. - Łomża, Muzeum Okręgowe, otwarcie wystawy
Grafika polska XIX wieku ze zbiorów Muzeum Okręgowego
w Toruniu.
15.X. - Włocławek, Muzeum Ziemi Kujawskiej i Do-
brzyńskiej, otwarcie wystawy Malarstwo polskie dwudziesto-
lecia międzywojennego ze zbiorów Muzeum Narodowego w
Poznaniu.
19. X.-14.XI. - Warszawa, Biblioteka Narodowa (Pałac
Rzeczpospolitej), otwarcie wystawy Księcia Józefa konterfekt
wspaniały... ( ze zbiorów Biblioteki Narodowej). W 230. ro-
cznicę urodzin i 180. rocznicę śmierci księcia Józefa Ponia-
towskiego.
20. X.-3.XL - Wrocław, Muzeum Architektury, Narodo-
we nekropolie. Międzynarodowa wystawa historycznych
cmentarzy.
2O.X. — Kraków, Muzeum Historyczne (Oddział Teatral-
ny "Dom pod Krzyżem"), otwarcie wystawy Projekty kurtyn
dla Teatru Miejskiego, 1892 r. zorganizowanej z okazji Stu-
lecia Teatru im. Juliusza Słowackiego.
22.X.-31 .XII. - Poznań, Muzeum Narodowe, Memphis -
meble, lampy, szkło. Komisarz - Grażyna Szponder.
22.X. — Warszawa, Teatr Wielki, otwarcie wystawy War-
szawski Parsifal w niemieckim malarstwie.
22.X.—Wrocław, Muzeum Narodowe, otwarcie wystawy
Antyfonografia i Ciąg Dalszy. Beksiński, Lewczyński,
Schlabs.
24.X.-28.XI. - Poznań, Muzeum Narodowe, Henryk To-
maszewski. Plakat. Komisarz — Zdzisław Schubert.
24.X.-5.XII - Śrem, Muzeum Śremskie, otwarcie wysta-
wy Obrazy Ildefonsa Houwalta.

28.X. - Olsztyn, Biuro Wystaw Artystycznych, otwarcie
wystawy "Atlantyda Północy". Dawne Prusy Wschodnie w
fotografii ze zbiorów Instytutu Sztuki PAN w Warszawie.
Komisarz - Kazimierz Brakoniecki.
X — Łódź, Muzeum Historii Miasta, Mała litografia.
Komisarz - Jerzy Weinberg.
2.XI. - Kraków, Muzeum Narodowe (Gmach Główny),
otwarcie wystawy Janowi Matejce w stulecie śmierci.
4. XI.-2.I.1994 — Warszawa, Muzeum Narodowe, otwar-
cie wystawy August Zamoyski (1893-1970) w stulecie uro-
dzin. Komisarze: Zofia Kossakowska-Szanajca, Hanna
Kotkowska-Bareja, Andrzej Wat.
5. XI.-31.1.1994 - Toruń, Muzeum Okręgowe (Ratusz
Staromiejski) Ars Sacra. Dawna sztuka diecezji toruńskiej.
Komisarze: Katarzyna Kluczwajd, Michał Woźniak.
5.XI. - Kraków, Międzynarodowe Centrum Kultury,
otwarcie wystawy W stulecie śmierci Jana Matejki.
8.XI. - Warszawa, Muzeum Etnograficzne, otwarcie wy-
stawy Na granicy światów - Leon Kudła (1879-1964).
12.XI. - Warszawa, Muzeum Azji i Pacyfiku, otwarcie
wystawy Kobzdej-Kulisiewicz-Strumiłło. Rysunki z Azji.
15.XI. - Kraków, Muzeum Narodowe (Gmach Główny),
otwarcie wystawy Teofil Lenartowicz - rzeźbiarz.
15.XI. - Kraków, Państwowe Zbiory Sztuki na Wawelu,
otwarcie wystawy Odnowione Głowy Wawelskie. Komisarz -
Kazimierz Kuczman.
18. XI. - Warszawa, Pałac Potockich, otwarcie wystawy
Pour Sa Majeste le Roi. Rysunki "z antyku " w zbiorach Gabi-
netu Rycin Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego, zorgani-
zowanej przez Bibliotekę UW i Ośrodek Badań nad Tradycją
Antyczną w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.
19. XI.-26.XII. - Warszawa, Muzeum Narodowe, otwar-
cie wystawy Fotologia: Egipt, światło i fotosynteza Pruszko-
wskiego. Wystawa zorganizowana przy współpracy Muzeum
Narodowego we Wrocławiu, Instytutu Francuskiego w War-
szawie oraz Musee de 1’Elysee w Lozannie. Komisarze: Do-
rota Folga-Januszewska, Witold Dobrowolski, Aleksandra
Majewska, Małgorzata Redlak, Adam Sobota, Krzysztof Pru-
szkowski.
25.XI.-16.I. - Łódź, Muzeum Sztuki, Władysław Strze-
miński 1893-1952. W setną rocznicę urodzin. Komisarze:
Janina Ładnowska, Zenobia Karnicka. [Zob. rec. D.Bugaj-
skiego w tym zeszycie BHS s. 181].