Instytut Sztuki (Warschau) [Hrsg.]; Państwowy Instytut Sztuki (bis 1959) [Hrsg.]; Stowarzyszenie Historyków Sztuki [Hrsg.]
Biuletyn Historii Sztuki — 56.1994

Nr. 3

KALENDARIUM

28 JIL — Tarnów, Muzeum Okręgowe, otwarcie wystawy
Księga wiekuistego trwania. Stary i Nowy Testament w ma-
larstwie europejskim XVII-XIX wieku ze zbiorów Lwowskiej
Galerii Obrazów.
28.IIL - Warszawa, Muzeum Historyczne m.st.Warsza-
wy, otwarcie wystawy Insurekcja Kościuszkowska w pamięci
narodowej (1794-1994).
29.111. -30.VI. - Szczecin, Muzeum Narodowe, Mistrzo-
wie malarstwa XVII-XVIII wieku w grafice. Komisarz - Ewa
Gwiazdowska.
30.111. — Leszno, Muzeum Okręgowe, otwarcie wystawy
"Wieś w malarstwie polskim " ze zbiorów Muzeum Okręgowe-
go w Lesznie.
7.IV. — Krośniewice, Muzeum im. J. Dunin-Borkowskie-
go, otwarcie Kolekcji Jerzego Dunin-Borkowskiego.
8.IV.-Kraków, Muzeum Narodowe (Gmach Główny),
otwarcie wystawy 44 współczesnych artystów wobec Matej-
ki.
8.IV. - Kraków, Muzeum Narodowe (Gmach Główny),
otwarcie wystawy Pasy wschodnie z kolekcji Muzeum Naro-
dowego w Krakowie.
15.IV. - Warszawa, Narodowa Galeria Sztuki Współ-
czesnej Zachęta, Grupa Krakowska 1932-1934. Komisarz -
Józef Chrobak.
15.IV. - Warszawa, Muzeum Narodowe, otwarcie wysta-
wy Rysunki dawnych mistrzów ze zbiorów polskich.
15.IV. — Włocławek, Muzeum Ziemi Kujawskiej i Do-
brzyńskiej, otwarcie wystawy Ikony ze zbiorów Muzeum
Okręgowego w Białymstoku.
16.IV.-15.V. - Warszawa, Muzeum Narodowe, Świat
fantazji Maxa Klingera.
16.IV.-16.V. - Bolesławiec, Muzeum Ceramiki, Miejsca
pielgrzymkowe na Dolnym Śląsku.
16.IV. - Warszawa, Zamek Królewski, otwarcie wystawy
PowstanieKościuszkowskie, zorganizowanej z okazji dwuset-
nej rocznicy Powstania przy współpracy Muzeum Wojska
Polskiego w Warszawie.
20.IV. - Warszawa, Muzeum Etnograficzne,
otwarcie wystawy Sztuka Aborygenów ze zbiorów Do-
nalda Khana.
22.IV.-28.VHI. - Gniezno, Muzeum Początków Państwa
Polskiego, Juliusz- Wojciech-Jerzy Kossakowie. Obrazy ze
zbiorów Muzeów Narodowych w Warszawie, Krakowie, Po-
znaniu, Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie. Komisarz
- Ewa Soroka.
22.IV. - Opole, Muzeum Śląska Opolskiego, otwarcie
wystawy Julian Fałat — obrazy o tematyce myśliwskiej.
29.IV.-21.VHI. -Łódź, Muzeum Sztuki (Galeria "Księży
Młyn") Okruchy brązu. Bronzy z warszawskiej firmy "Bracia
Łopieńscy". Komisarz - Dorota Berdelska.

29.IV. - Kraków, Muzeum Czartoryskich (Arsenał),
otwarcie wystawy Władysław Czartoryski (1828-1894) w stu-
lecie śmierci.
29.IV.-Warszawa, Muzeum Narodowe (Podchorążówka
w Łazienkach Królewskich), otwarcie wystawy Miniatura
mongolska ze zbiorów Muzeum Narodowego w Dehli.
29.IV. — Włocławek, Muzeum Ziemi Kujawskiej i Do-
brzyńskiej, otwarcie wystawy Ubiory i akcesoria mody od
poł. XIX wieku do lat 30-tych XX wieku ze zbiorów Muzeum
Warmii iMazur w Olsztynie. Komisarz—Małgorzata Okulicz.
4. V. - Katowice, Muzeum Śląskie, otwarcie wystawy Jana
Matejki historia Polski w obrazach. W stulecie śmierci artysty.
6.V.~ Warszawa, Muzeum Narodowe (Pałac w Królikar-
ni), otwarcie wystawy NIE! - i konformiści. Oblicza sztuki
radzieckiej lat 50. do 80.
1O.V. - Sierpc, Muzeum Wsi Mazowieckiej, otwarcie
wystawy Pejzaż mazowiecki ze zbiorów Państwowej Galerii
Sztuki w Płocku.
12-18.V.- Warszawa, Archiwum Główne Akt Dawnych,
Włoskie meble artystyczne. Tradycja i rękodzieło w służbie
piękna wnętrz.
15-3 l.V. - Poznań, Muzeum Narodowe (Muzeum Sztuk
Użytkowych), Plakiety renesansowe ze zbiorów Muzeum Na-
rodowego w Poznaniu. Komisarz — Maria Stahr.
16. V.-Warszawa, Muzeum im. Xawerego Dunikowskie-
go w Królikarni, otwarcie stałej wystawy Od "Prometeusza"
do "Człowieka w przestworzu". Rzeźby, obrazy i rysunki Xa-
w er ego Dunikowskiego.
17. V. - Olsztyn, Muzeum Warmii i Mazur, otwarcie
wystawy Kobieta w secesji. Komisarz — Janusz Cygański.
17.V. - Warszawa, Muzeum Historyczne m.st. Warszawy
(Muzeum Woli), otwarcie wystawy "Odszedłeś Wodzu...". Ze
zbiorówMuzeumJózefa Piłsudskiego w Belwederze (1936-1939).
19. V. - Ciechanowiec, Muzeum Rolnictwa, otwarcie wysta-
wy Rzeźba XVI-XXw. zFundacjiZbiorów im. Ciechanowieckich.
20. V. - Kozłówka, Muzeum Zamoyskich, otwarcie Gale-
rii sztuki socrealizmu.
22.V.-19.VI.-Toruń, Muzeum Okręgowe (Ratusz Staro-
miejski), Tadeusz Kantor. Chłopcy z gazetami. Cykl rysunków
ze zbiorów Muzeum Sztuki w Łodzi. Komisarz — Agnieszka
Skalska.
23 .V. -Piła, Muzeum Okręgowe, otwarcie wystawy Wnę-
trza mieszkalne XIX i XX wieku.
24. V. — Słupsk, Muzeum Pomorza Środkowego (Zamek
Książąt Pomorskich), otwarcie wystawy Malarstwo hiszpań-
skie ze zbiorów Muzeum Kolekcji im. JanaPawłaII. Komisarz
-Alicja Konarska.
25. V. - Kętrzyn, Muzeum im. Wojciecha Kętrzyńskiego,
otwarcie wystawy lałace i dwory dawnego powiatu kętrzyń-
skiego. Komisarz - Mariusz Wyczółkowski.