Heidelberger Volksblatt — 4.1871

Page: 210
DOI issue: DOI Page: Citation link: 
https://digi.ub.uni-heidelberg.de/diglit/hdvb1871/0212
License: Public Domain Mark Use / Order
0.5
1 cm
facsimile
210

die Telegxapheſchtang umarme, die'r for en gute Freind
im Duſſl g'halte, der'm ruffhelfe ſoll. O mein liewer
R u . p, hott'r als gerufe. Die umſchtehende Leit
awer, die natierlich mit vollem Recht zu der Geesſchtutz-
bocksg'ſchicht am helle Dag gelacht, hott'r awer ſo com-
mun mit liewenswirdige Tittlcher draktirt, daß mein
Mann g'ſagt hott: Sawine, kumm, do lernſcht nix
guts. Korz: en köſtererlicher Schbaß am helle Sunn-
dag is mer noch nit baſſirt. Uff die Art alſo denk
ich, will der Mann de kleene Keppler hier ſchbiele!
Scheeni Gegend! En brächtiger Brofeſſer vun d'r
Waibſchtädter Bekleidungs-Akademie! - Noochdräglich
awer heer ich noch, daß die Bockſchbring am Sodawaſ-
ſerheisl eigendlich norr e Noochſchbiel vunnere Haupt-
affeer ware, die unſer kleener Keppler un zwee College
uffere Kinſchtlerfahrt nooch Rohrbach, en Dag vorher,
alſo am Johannesdag, mitgemacht. Awer die Gelehrte
ſolle noch nit eenig mitnanner ſein, ob die drei Herrn
zu Ehre des Johannes, odder zu Ehre vunnere Jo-
hanna die nächtlich Wahlfahrt dorthin unnernumme
hawe. Vielleicht kennt d'r Schoode driwer Uffſchluß
gewe!
Schließlich hätte mer noch unſern "Pfälzer Bote"
in's Gebet zu nemme. Unſer "Pälzer Knote," wie
mer'n vun heit an heeße wolle, hott unſer Dodefeier,
die mer neilich ohne Unnerſchied d'r Konfeſſion uff'm
Kerchhof abgehalte, bekanntlich e Kumeedie g'heeße,
un deß bekannte ſcheene Lied: "Wir glauben all an
einen Gott", als tendenziös bezeichent, un in derſelwe
Nummer beklagt'r ſich aah noch, daß d'r heilige Nepo-
muk in Seckene de Kopp verlore hott. Js deße Wun-
ner? Wann d'r Pälzer Knote ſo ſchreibt, is ke Wun-
ner, wann ſich ſogar die Heilige uff'm Abſatz rumdrehe
un dabei die Kepp verliere. Er redd vumme Seckemer
Buweſchtick? Wie ſoll ma awer e Atentatt bezeichne,
wie's d'r Pälzer Knote in ſeiner Nr. 74 uff die heilig-
ſchte G'fiehle d'r Menſchheit macht, die am friſche Grab
ihr g'fallene Brieder bedrauert? Armſeliger Paff,
der hinner ſo'eme Artikl ſchtickt! Es wär freilich g'ſchei-
der, ma dhät die ſchteenerne unſchuldige Heilige ruhig
ſchtehn loſſe un keem de Kopp ab ſchlage, dagege gewiſſe
lewendige Heilige vun d'r Pälzer Knoteſort die Kepp
zurechtſetze!

kennt, ſoll mich ohne Brogramm, in dem gewehnlich
mehr verſchbroche als g'halte werd, kenne lerne. Norr
ſo viel ſag ich: Jch werr aah im neie zwette halwe
Johr mein Schuldigkeit nooch inne un noch auße dhun.
Un zwar unerſchrocke, wie bis dato - awer nit un-
ge biehrlich, wie ſich per Exempl vumme Beiſchbiel
neilich zwee Gerichtsvollzieher im neie deitſche Reich
benumme hawe. Deß Ding ſoll nämlich ſo geweßt ſein:
Zwee Gerichtsvollzieher hawe e Pändung vorzunehme.
Sie drolle alſo mitnanner in's bedreffende Haus, falle
awer mit d'r Dhier in e Schtubb, un zwar ohne an-
zukloppe, in der ſe gar nix zu dhun hawe. Die be-
treffend Fraa, die drinn g'ſeſſe, is natierlich iwer die
unangemelde Gäſcht, mit denne ſe nix zu dhun hott, in
de Dod verſchrocke. Die zwee heefliche Herrn d'r Ge-
rechtigkeit bleiwe awer ganz gemiethlich in d'r Schtubb
ſchtehn, bedrachte ſich die Meewl, un wolle anfange
ihr Schuldigkeit zu dhun. - Ja, um Gottes Jeſſes
Wille, ſegt die Fraa, was wolle dann die Herrn? -
Ei, ſage ſe, ſie hätte halt was zur Pändung uffzunemme.
- Sie ſinn letz, meine Herrn, wann Se's gietigſcht
erlaawe, ſegt die Fraa. Jch bin die un die, un nit
die un die, die Se ſuche. Gehn Se norr g'fälligſcht
en Dhier weiter. - Jetzt endlich is denne geſchtrenge
Herrn e Licht uffgange, hawe awer erſcht am annere
Dag neethig g'funne, ſich wege ihrm ſchtoffliche Bedrage
zu entſchuldige. Vielleicht hätte Se's awer heit noch nit
gedhan, wann ſe nit g'heert hätte, d'r bedreffende Herr
vum Loſchie, deß ſe uff die Art b'ſucht, wollt ſe ver-
klage.
Deß wär deß. Mein zwett Schtickl, deß ich heit
zum Beſchte zu gewe hab, is aah nit iwl! Die Woch,
ich glaab am Sunndagmittag war's, geh ich mit meim
Mann an die Eiſebahn, um mer emool e Portion vun
denne commune Franzoſe, die aus d'r G'fangeſchaft
kumme un jetzt heifig hier vorbei fahre, zu bedrachte,
bin awer merkwerdigerweis zuere deitſche commune
G'ſchicht kumme. Zu bemerke haw ich noch, daß ich mich
bei der Gelegenheit in mein greeſchte Sunndagsſchtaat
g'ſchteckt! Hawe unſer Däämcher un Freilein ſeiner
Zeit de g'fangene Zuave un Turkos, die hier ankumme
ſinn, Bukets un Handkiß zug'ſchmiſſe, derf ich mich de
Franzoſe, mit denne mer jetzt widder in Friede leewe,
aah imme neie Kleed zeige. Jwerigens werr ich mer
for den Akt d'r Theilnahm an der Kriegsg'ſchicht 18701
ſchbäter ke Medaillon - kaafe, wie's anner Leit
gedhan hawe. Doch zur Hauptſach. Wie ich mit meim
Mann uff'm Weg donaus an e gewiſſ Sodawaſſerheisl
kumm, ſeh ich Gott un die Welt in d'r Näh verſammlt.
Jch bin mit meim Mann noch nit ganz dort, kummt
uns d'r Dokter Knall un Fall entgege. - Herr Dok-
ter, ruf ich, gell, do is e Unglick baſſirt? - Awoll,
ſegt'r, 's is norr en ang'heiterter communer Geesbock,
der im botaniſche Gartegraawe rumborzlt, in denn'r
g'falle is, weil'r deß Sodawaſſerheisl for ſein Heisl
in d'r Schtadt drinn ang'ſche hott. - Wie ich mit
meim Mann dann endlich näher kumm, ſeh ich dann
werklich mein Marſchandallie de Graawe ruffgrawle un

Die Buchcruckerei von . Geisendörfer

in Joidelberg (Schiſfgaſſe 4)
ompfiehlt gieh in allen in dioses Gegchäkt oinsohlagenden
Arbeiton, namentlich im Druek von Vigiten-, Vorlobungs- und
Aäress-Karten, Rechnungen, Cirularon ote. ete.

Druck und Vorlag von G. Goiſondörfer.
loading ...